Hastighet

Jag har alltid varit en sån som gör mycket och fort. När jag inte får göra fort är det som om jag inte kan göra alls. Jag gillar att vara hastig.

Tidsträd

Men att jag vill att allt ska gå fort är förmodligen inte unikt för mig. Just detta med hastigheten på livet kom upp under ett samtal med mina bokcirkeldamer igår. Att alla är så speedade att vi håller på att smälla av om något går för sakta. Allt ska gå fort. Om vi ser på en ståuppare måste skämten vara snabba, rappa och många, internetuppkopplingen måste gå fort och att folk till och med slutar läsa böcker på grund av att det går för sakta. Vi är vana att kunna skumläsa valda delar av texter, och det fungerar ju liksom inte när man läser en bok med handling. Jag tror att jag fick en liten uppenbarelse när vi pratade om detta, men jag vet inte riktigt vad den innebär. Men jag tror att jag behöver göra några små förändringar på mina vanor, antingen lägga till något nytt eller dra bort något gammalt. Kanske ska börja med att läsa ut boken som legat på nattduksbordet i flera månader. För att den tar för lång tid att läsa.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

