Sjunde februari 2013

Sjunde februari. Förutom min egen födelsedag finns nog inget annat datum jag har uttalat fler gånger. Dagens datum var nämligen min beräknade nedkomst förra året, tänk som jag väntade och längtade och bävade inför sjunde februari. Givetvis visste jag att barn sällan kommer på ”rätt” dag, och jag var förberedd på ett par veckors extra väntan. Därför blev jag allt lite paff när hon tittade ut redan den femte!

Så i förrgår hade jag alltså mitt första födelsedagsbarn. Denna dag var nog mer speciell för oss föräldrar än för ettåringen, även om det säkert var kul med nya saker att leka med och att få pröva på tårta för första gången. Om några år vet hon vad en födelsedag innebär, men det kommer dröja länge innan hon vet hur man som förälder sitter med en liten klump i halsen och tänker på hur fort tiden går. Kanske är det första födelsedagen som känns mest, kanske kommer jag alltid att tänka lite extra på tiden kring hennes födelse. Hur som helst är jag så glad att få följa en ny människa ända från början!

2 kommentarer

Filed under Vara förälder

2 responses to “Sjunde februari 2013

  1. Det är verkligen lite obegripligt att hon fyllt ett år nu. Det var ju alldeles nyss som hon kom till världen tycker jag. Under några år så glömmer man lite bort det där med tiden som går. Men när Anna fyllde 18 nu senast då kändes det där med tiden igen. Hur gick det till när min lilla skrutt blev nästan vuxen och snart kommer att ta studenten? Det gör att jag känner mig märkligt gammal. Kramar Liza

  2. När man är förälder känns tiden på något vis alltid så närvarande och samtidigt så långt borta. I år fyller min son 25 år och dottern har nyligen fyllt 22 år… Båda barnen flyttade hemifrån för lite mer än ett år sedan och den där tidsklumpen har varit väldigt central igen. Åren går verkligen fort och det är viktigt att njuta av varje sekund, precis som du skriver så är det en ynnest att vara med från början.

    Och Grattis i efterskott, hoppas att du fick en finfin födelsedag! Kram Christina

Kommentera

