En kväll i hatt

I kväll har jag haft bokcirkelträff hemma hos mig. Det går inte att komma ifrån att som föräldraledig så träffar man inte lika mycket folk som när man jobbar i hemtjänsten. Jag är van att samtala, tänka och diskutera mycket dagligen. Även om vi går på babycafé en gång i veckan och har mycket tid att åka och hälsa på folk så är det ändå inte riktigt samma sak som när man faktiskt träffar flera personer samtidigt och att man dessutom har ett syfte med att man ses. För det hade vi ju ikväll, vi hade ju läst En liten hattaffär på hörnet! Att vi kanske inte pratade så mycket om boken är ju en annan sak.. Det är lite olika det där, kring en del böcker uppstår en väldig diskussion men just denna hörde inte till den skaran. Men någon brist på samtalsämnen brukar det inte råda ändå!

Nu när alla gått känner jag att jag fått lite ny energi av att träffa vuxna människor! Sista tiden har jag haft dåligt med inspiration och motivation när det gäller nästan allting. Men jag vet att såna perioder har man, då får man försöka att skaffa sig lite nya intryck och se till att ha roligt. Så småningom går det över!

Hattliza

Eftersom boken handlade om en hattaffär och en modist, var jag ju tvungen att ta fram några hattar innan bokcirkelgästerna kom. Liza ställde upp som modell i en röd stråhatt som matchade hennes kavaj perfekt!

Apropå hattar, så har jag funderat på varför nästan ingen använder det längre. Ett antal decennier tillbaka så var man ju nästan naken om man gick ut utan. Det är ju hur praktiskt som helst om man har en dålig hårdag till exempel.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “En kväll i hatt

  1. jag älskar hattar! har köpt många fler hattar än jag vågar gå med – känns som att folk stirrar på en om man går med hatt, tror jag måste börja strunta i det och helt enkelt bara gå med mina hattar när jag känner för det! fast inte just nu — nu är det så kallt så det är varma mössor som gäller, brr…

  2. Vi var lite dåliga på att prova dina hattar 😉 känner att jag var mer än lovligt oäventyrlig!
    Det blev en fin bild från en trevlig kväll!

Kommentera

