Krig om köksbordet

Köket är husets hjärta har man ju hört, och det stämmer verkligen hemma hos oss. Oftast tillbringar jag morgon och förmiddag just i köket, med att plocka i och ur diskmaskinen, äta frukost, mata barn, förbereda middag och så vidare. (Oj vad hemmafruaktigt det lät, jag är inte så ordentlig som det låter).

köksbord

Det är oftast här jag sitter och jobbar med datorn, umgås med familj och vänner, ja det är här jag håller till helt enkelt när jag är hemma. Men de senaste månaderna har jag fått konkurrens! Plötsligt trängs matteböcker med min kaffekopp. Sambon har börjat plugga, och han har också upptäckt att bästa stället i huset för arbete är vid köksbordet. Jag delar gärna med mig, men det uppstår absolut lite problem när alla tre familjemedlemmar skall befinna sig på några få kvadratmetrar större delen av dagen. Jag känner att jag stör honom, och mina egna cirklar rubbas en aning när jag inte är lika mycket ensam längre. För en vecka sedan kom vi på lösningen: vi skaffar ett till kök! Eftersom vi båda älskar köksbordsmiljön så måste det ju vara optimalt. Längtar tills det är färdigt! 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Hemmaliv

Kommentera

